Pensjonskontoret utarbeider som kjent en årlig utgave av ”Pensjonsveileder – innkjøp og vurdering av kommunal tjenestepensjonsordning” med tilhørende konkurransegrunnlag og referanseplan.
Pensjonsveilederen beskriver den anskaffelsesmessige prosess i forbindelse med innkjøp av tjenestepensjonsordning, herunder valg av pensjonsleverandør. I tillegg gis en veiledning i de viktigste bestanddeler (tildelingskriterier) av en slik leveranse, kategorisert i hhv forsikringsteknisk del og kapitalforvaltning.
Også i år inviterer vi til seminar om innkjøp og vurdering av tjenestepensjonsordningen, hvor vi fortsetter å sette søkelyset på:
- Anskaffelsesmessige hovedrammer og erfaringerfra tidligere års prosesser
- Forsikringstekniske begreper og elementer
- Kapitalforvaltning av pensjonsmidlene
Målgruppen er administrasjon (innkjøp, personal, økonomi m.v.) og tillitsvalgte i kommuner/ fylkeskommuner/bedrifter og virksomheter som:
- Skal på anbud i 2013 (eller vedtak om anbud på et senere tidspunkt)
- Vurderer sin tjenestepensjonsordning (nedsatt pensjonsutvalg m.v.)
- Ønsker en gjennomgang av de viktigste forhold omkring leveransen
av tjenestepensjonsforsikring hos et livsforsikringsselskap
For påmelding, gå til www.ksagenda.no eller benytt linken under: